آموزش بافتنی آموزش کاردستی تزیین تزیینات شیرینی پزی آشپزی
آموزش بافتنی، مدل بافتنی ،مدل لباس،آموزش بافت،آموزش کاردستی، تزیین، تزیینات، تهیه شیرینی،طرز تهیه شیرینی، آموزش آشپزی
شنبه 6 آبان 1391 :: نویسنده : Z A


ورزش مناسب کودک,ورزش,ورزش کودک

ورزش مناسب کودکان


والدین همواره ‌این دغدغه را دارند كه فرزندانشان را درست تربیت كنند و منش‌ها و عادت‌های خوب را در آنها بپرورند و ماندگار كنند. از این‌رو علاوه بر آموزش‌هایی كه در خانه به آنها می‌دهند،‌ آنها را در كلاس‌های مختلفی از زبان و موسیقی گرفته تا نقاشی و سفالگری ثبت نام می‌كنند. به‌ این ترتیب توانایی، ‌استعداد و علاقه آنها در همین روزهای كودكی شناخته می‌شود و قدرت انتخاب آنها را برای انتخاب مشاغل و سبك‌های مختلف زندگی بالا می‌برند.

علاوه بر این فعالیت‌های ذهنی، فرهنگی و هنری،‌ بسیاری از خانواده‌ها تاكید بسیاری بر رفتن فرزندانشان به كلاس ورزشی دارند، اما به دلیل انتخاب نادرست رشته ورزشی برای كودك‌شان بعد از مدتی دلسرد می‌شوند و این مسئله مهم را رفته رفته به فراموشی می‌سپارند. این در حالی است كه بدن سالم تعیین‌كننده انتخاب‌های درست و برتر كودك در سنین بزرگسالی است. علاوه بر آن تشویق بچه‌ها به ورزش كردن در سنین كودكی هم آنها را به تناسب اندام می‌رساند و هم از دچار شدن آنها به اضافه وزن جلوگیری می‌كند.


اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید و نمی‌دانید كه چه نوع ورزشی را باید برای فرزندتان انتخاب كنید و چطور او را علاقه‌مند و پیگیر كنید باید نكاتی را رعایت كنید. باید بدانید این مهم نیست كه فرزندتان به یك تیم بزرگ و مشهور بپیوندد یا به صورت حرفه‌ای بیشتر اوقات خود را به ورزش كردن بپردازد. مهم این است كه بتواند از فرصت‌های فراغتش چه در خانه و چه در مدرسه برای ورزش كردن استفاده كند.

اگر می‌خواهید فرزندتان ورزش كردن را در برنامه‌های همیشگی زندگی خود قرار بدهد، برای او در آغاز ورزش‌هایی متناسب با سلیقه و توان او در نظر بگیرید. تشویق و حمایت شما شانس علاقه‌مند شدن او به فعالیت‌های ورزشی را بیشتر می‌كند. كودك‌تان را به برنامه‌های ورزشی محلی ببرید، علاقه خودتان به ورزش را نیز به او نشان بدهید و ورزش مورد علاقه‌تان را به او معرفی كنید.

فعالیت‌هایی متناسب با سن کودک

کودک شما در سنین مختلف توانایی انجام فعالیت‌های ورزشی مختلفی را دارد كه شما باید با آنها آشنا باشید. به احتمال زیاد كودك بعد از گذشت چندین هفته از شروع ورزش، استعداد طبیعی و توانایی خود را بروز می‌دهد.

كودكان دو تا پنج سال

كودكان نوپا و پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند ورزش‌های پایه‌ای و حركات ساده را انجام بدهند. این در حالی است كه آنها برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای و سازمان‌یافته بسیار كوچك و كم سن و سالند.

بهترین ورزش‌ها برای این سنین، حركاتی ساده است كه به بازی شباهت دارد و شما می‌توانید بدون اینكه او را به كلاس ورزشی خاصی بفرستید با او ورزش كنید.

حركات مناسب برای این كودكان  دویدن، بالا رفتن از سراشیبی‌ها، لگد زدن، غلت زدن، رقصیدن، بازی كردن با یک توپ سبک ،پدال زدن با یك دوچرخه یا سه چرخه كوچك و بازی كردن در آب است.

كودكان شش تا هفت سال

همان‌طور که کودکان بزرگ‌تر می‌شوند، قدرت هماهنگی و توجه آنها بیشتر و بهتر می‌شود و می‌توانند جهت و مفهوم کار تیمی‌ را درك كنند. اگر می‌خواهید كودكتان را در این سنین به كلاس‌های ورزشی بفرستید،‌ فعالیت‌های ورزشی تیمی ‌بهترین انتخاب هستند.فوتبال، ژیمناستیک، شنا، تنیس، گلف، دو و میدانی و  هنرهای رزمی برای این سنین مناسبند.

كودكان هشت سال و بالاتر

كودكان وقتی به سن هشت سالگی می‌رسند،‌ توان انجام طیف وسیعی از ورزش‌ها را دارند كه شما می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه كودك و همچنین مشورت با مربی‌های این رشته‌ها او را به كلاس ورزشی بفرستید. البته‌ این را فراموش نكنید كه انجام ورزش‌های حرفه‌ای،‌ تنها راه داشتن یك اندام مناسب برای كودك‌تان نیست. اگر متوجه شدید فرزند شما به ورزش علاقه‌مند به نظر نمی‌رسد،

نباید او را مجبور كنید. در این شرایط باید برای او فعالیت‌های فیزیکی دیگری در نظر بگیرید. برای مثال شما می‌توانید دوچرخه بخرید و به همراه هم به دوچرخه‌سواری تفریحی بروید. یا اینكه مسیرهایی برای پیاده‌روی در نظر بگیرید و هر روز كودك‌تان را به پیاده‌روی ببرید. علاوه بر اینها می‌توانید برنامه منظمی ‌برای كوهنوردی در نظر بگیرید و او را همراه خود به كوه ببرید. البته فراموش نكنید نباید او را مسافت زیادی پیاده ببرید و خسته كنید.

شرایط كلاس ورزش را بررسی كنید

اگر رشته‌های ورزشی مختلفی در باشگاه‌های ورزشی محل زندگی‌تان آموزش داده می‌شود، قبل از اینكه كودك‌تان را به عضویت یك تیم درآورید یا در یكی از كلاس‌های ورزشی انفرادی ثبت‌نام كنید، اجازه بدهید كودك شما هر یك از آنها را برای چند مرحله امتحان كند.

سپس برای مقایسه كردن ورزش‌ها با یكدیگر موارد زیر را در نظر بگیرید:

میزان و بهای تجهیزات مورد نیاز كودك برای انجام آن ورزش

فرصت و توان كودك برای شركت در این كلاس‌ها

میزان فعالیت‌های فیزیكی

تاكید بر مهارت‌های فردی در مقابل اجرای تیمی‌

میزان زمانی كه شما و فرزندتان می‌توانید به رفتن به كلاس‌های ورزشی اختصاص بدهید.

چه ورزشی برای كودكم مناسب است؟

علاوه بر اینها برنامه هفتگی فرزند خود را نیز باید در نظر بگیرید. اگر کودک شما در طول هفته به كلاس‌های دیگری مانند زبان یا موسیقی می‌رود، اضافه شدن یك برنامه ورزشی سنگین مانند دو و میدانی،‌ در او ایجاد ضعف و خستگی می‌كند. مهم‌تر از همه ‌این است كه باید مطمئن شوید فرزند شما واقعا می‌خواهد در كلاس‌های ورزشی شركت كند چراكه با وجود مزایای فراوانی كه ورزش كردن حرفه‌ای برای بدن دارد،‌ تنها راه داشتن سبك زندگی سالم نیست آنچه اهمیت دارد این است كه كودك دریابد این فعالیت‌های ورزشی برای او مفید و سرگرم‌كننده است.

درگیر ورزش كودك‌تان باشید

همان‌طور كه فرزند شما ورزش‌های مختلفی را امتحان می‌كند، شما نیز با او همراه باشید. برای مثال به دنبال پاسخ سوال‌های زیر باشید.

آیا بچه‌ها در كلاس ورزشی با توجه به سن و میزان مهارت‌هایشان گروه‌بندی شده اند یا نه؟

در كلاس ورزشی فرزند شما تا چه میزان به ‌ایمنی و سلامت آنها در زمان ورزش دقت می‌شود؟

مربی تا چه میزان فرزند شما را در فعالیت‌های تیم مشاركت می‌دهد؟

آیا مربی قواعد ورزشی و روش استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب را به خوبی به كودك شما آموزش می‌دهد؟

آیا اعضای تیم با اصل گرم کردن و سرد کردن قبل و بعد از انجام حركات ورزشی آشنا هستند؟

آیا مربی در جریان فعالیت‌های ورزشی، به هیدراته و كم آب نشدن بدن بچه‌ها توجه دارد؟

در كلاس ورزش حرفه‌ای،‌ آیا کودک‌تان انجام حرکات مناسب بدنی را آموخته است؟

شانس بروز توانایی و شركت در فعالیت ورزشی كودك شما در زمان كلاس چقدر است؟

علاوه بر اینها یكی از مهم‌ترین عواملی كه می‌تواند برای كودك شما در ادامه دادن به فعالیت ورزشی تعیین‌كننده باشد،‌ سبک مربیگری است. اگر یک مربی به طور مداوم به كودكان ماهرتر توجه كند و كودكان تازه‌كار را از دایره توجه خود خارج كند، كودك به سرعت دلسرد می‌شود و دیگر حتی به اجبار شما هم به كلاس نخواهد رفت.

علاوه بر آن انتخاب برنده و بازنده توسط مربی در پایان فعالیت ورزشی روزمره عاملی بسیار منفی برای طرد كودكان از كلاس است.  به طور کلی، نگرش و رفتار شما به ورزش كردن كودك‌تان باید مثبت و دلگرم‌کننده باشد تا عملكردهای او را بهبود ببخشد و او را به سمت تداوم فعالیت‌های ورزشی سوق بدهد. تا آنجا كه می‌توانید و برنامه هفتگی شما این اجازه را به شما می‌دهد، در برنامه‌های ورزشی به خصوص زمان مسابقات تیمی‌ فرزندتان شركت كنید.

این را هم فراموش نكنید كه شما بهترین الگو برای فرزندتان هستید. ورزش كردن مداوم شما تاثیر زیادی بر او خواهد داشت.

منبع:7sobh.com





نوع مطلب : نکات آموزشی، 
برچسب ها : ورزش، کودکان، حرکات، آموزش، مناسب، عکس، بچه،
لینک های مرتبط :

نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


آموزش بافتنی|آموزش کاردستی|تزیین|تزیینات|شیرینی پزی|آشپزی

مدیر وبلاگ : Z A
موضوعات
نویسندگان
نظرسنجی
کدام پست ها را بیشتر می پسندید؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic